LAGARDÈRE: WERELDWIJDE PIONIER IN TRAVEL RETAIL

Lagardère Travel Retail is een wereldleider in de Travel Retail industrie, met een wereldwijde aanwezigheid en baanbrekende innovaties.

Internationale uitbreiding en expertise

Met meer dan 5000 winkels verspreid over 42 landen, biedt Lagardère Travel Retail gespecialiseerde producten en diensten in Travel Essentials, Duty Free & Fashion, en Foodservice.

Nederlandse bedrijfsactiviteiten

In Nederland is Lagardère Travel Retail actief in drie belangrijke business units: Travel Essentials, Fashion, en Foodservice. Onze missie is om reizigers de ultieme winkelervaring te bieden, gesteund door bijna 50 jaar ervaring op de Nederlandse markt.

Divers en dynamisch portfolio

Met een portfolio van meer dan 100 merken, waaronder Smullers, Natoo, Victoria’s Secret, Hugo Boss, Hermès en Relay, biedt Lagardère Travel Retail een breed scala aan producten en diensten voor reizigers.

Toewijding aan ontwikkeling en waardering

Bij Lagardère Travel Retail is diversiteit de kern van onze organisatie, waarbij elke medewerker ruimte krijgt voor ontwikkeling. We hechten waarde aan onze medewerkers door het organiseren van gezellige en sportieve evenementen en het toekennen van Happy budgetten aan managers voor teamwaardering.

Maatschappelijke betrokkenheid

Lagardère Travel Retail zet zich actief in voor verschillende goede doelen, waaronder KIKA, Stichting Jarige Job, en de voedselbank. We hebben ook een langdurige samenwerking met Zorgcentrum De Meerwende, waarbij we bewoners ondersteunen met geschenken en attenties om hun welzijn te vergroten.

Het persoonlijke verhaal van Michelle Dalman (recruiter)

Ontdekking van Lagardère Travel Retail

Bijna 5 jaar geleden heb ik de stap gezet om bij Lagardère Travel Retail te gaan werken, verteld Michelle enthousiast. Een goede vriendin van mij was al werkzaam binnen de organisatie en haar enthousiaste verhalen spraken me aan.

Eerste stappen op Schiphol Plaza

Mijn avontuur begon als verkoopmedewerker bij Victoria’s Secret op Schiphol Plaza. Hier heb ik ruim 2 jaar met veel plezier gewerkt.

Naar nieuwe hoogten bij Balenciaga

Vervolgens heb ik een nieuwe uitdaging aangenomen in de Balenciaga winkel, gelegen in Lounge 2 (na security) op Schiphol. Deze luxe winkel bood een totaal andere ervaring, met een ander klantenbestand en een breed scala aan exclusieve producten.

Na een jaar bij Balenciaga voelde ik de drang naar meer uitdaging, maar ik wilde de organisatie niet verlaten. Ik onderzocht interne mogelijkheden en ontdekte een vacature als receptioniste op het hoofdkantoor. Dit bood mij de kans om kantoorervaring op te doen, wat een verfrissende verandering was na mijn tijd in de winkel. Ik voelde me snel thuis op kantoor en genoot van de diverse taken.

Nieuwe kans: Junior recruiter

Na ongeveer een jaar als receptioniste, ontdekte ik een vacature voor junior recruiter. Dit leek me een boeiende uitdaging, gezien mijn ervaring met sollicitanten en mijn achtergrond als winkelmedewerker. Hoewel ik twijfelde over de snelle switch, besloot ik ervoor te gaan, gedreven door mijn verlangen naar groei, aldus Michelle.

Ontdekken van mijn plek

In het begin was het spannend, maar al snel voelde ik me op mijn plek. Ik begon met het voeren van gesprekken voor fashion vacatures, vanwege mijn eigen ervaring. Maar al snel breidde mijn rol zich uit naar sollicitatiegesprekken voor de business units food en travel essentials.

Niet veel later deed ik ook gesprekken voor de functie van logistiek medewerker. Ik werd steeds zekerder van mijn zaak en trok meer werk naar mij toe. Binnen een half jaar ben ik doorgegroeid van de functie van junior recruiter naar de functie van recruiter. Het allerleukste aan mijn werk vind ik het contact met mensen. Ik ben erg sociaal en vind het fantastisch om mensen aan een nieuwe baan te helpen.

Familiale sfeer

Bij Lagardère voelt het als één grote familie, dankzij de warme sfeer die er heerst. Ondanks dat we meerdere filialen verspreid over Nederland hebben, zorgt dit juist voor een diverse werkomgeving waarin elke dag anders is.

Onderlinge steun

Het is inspirerend om te zien hoe iedereen altijd voor elkaar klaarstaat. Er is een sterke onderlinge steun en geen vraag is te veel. Deze band draagt bij aan een positieve werkcultuur.

Kansen voor groei

Wat ik vooral waardeer is de focus op groei en ontwikkeling binnen ons bedrijf. Dit zie je ook terug in mijn eigen verhaal.

Drive om te leren

Bij Lagardère draait het niet zozeer om diploma’s, maar om de drive om te leren en verder te komen. Ik heb hier veel geleerd en ben dankbaar voor de mogelijkheden om door te groeien.

Het persoonlijke verhaal van Stephanie Troeder(winkelmanager Smullers)

Van medewerker tot winkelmanager

In 2017 begon mijn avontuur bij Smullers Amersfoort, eerst als medewerker en later als Senior medewerker. Nadat ik in 2019 uit dienst ging om te studeren, rondde ik de MBO4 opleiding Bedrijfsleider Dierverzorging af. Echter, ik twijfelde over mijn toekomst in die branche.

Terug naar Smullers

In 2022 keerde ik terug naar Smullers als Senior medewerker, met als doel Assistent Manager te worden. Op 1 juni 2023 werd ik Assistent Manager en sinds 1 januari 2024 ben ik Winkel Manager van Smullers Amersfoort.

Leiderschap en diversiteit

Het afgelopen jaar heb ik enorm veel geleerd over leidinggeven, inkopen en verkooptechnieken. Ik heb ook inzicht gekregen in de diverse achtergronden van mijn collega’s. Ik vind het fascinerend hoe deze verschillende mensen één team vormen en probeer bij te dragen aan het optimaliseren ervan, aldus een gemotiveerde Stephanie.

Passie voor hard werken

Ik houd van hard werken en geniet van de afwisseling tussen werk op de vloer, het behouden van netheid in de winkel en administratieve taken. Mijn doel is om zo productief mogelijk te zijn en mijn team te motiveren. Elke dag naar mijn werk gaan blijft voor mij een plezier, omdat geen dag hetzelfde is. Wil jij dit ook? Klik op de onderstaande link en wie weet zijn we binnenkort collega’s.

De Werkspoorkathedraal, gelegen in Utrecht en onderdeel van Hutten Food & Design, is een industrieel erfgoed dat teruggaat tot de vroege 20e eeuw. Het is een iconische locatie die rijk is aan geschiedenis en karakter, en vormt het perfecte decor voor evenementen van elke omvang. Met zijn imposante architectuur, hoge plafonds en ruime indeling biedt de Werkspoorkathedraal een unieke en inspirerende omgeving voor allerlei soorten evenementen, van conferenties en beurzen tot, bedrijfsfeesten en festivals.
In een tijd van toenemende maatschappelijke betrokkenheid en morele ambitie is vrijwilligerswerk essentieel geworden. Een leidend platform hierin is De Nieuwe Gevers, gevestigd in Utrecht. Wat is de missie, impact en rol van De Nieuwe Gevers in het verbinden van professionals met maatschappelijke organisaties en goede doelen?
Voetbalshop.nl overstijgt de typische online voetbalwinkel. Als een dynamisch bedrijf met sterke betrokkenheid bij grote sportevenementen zoals de Champions league & het EK voetbal, en met samenwerkingen met o.a. Nike, Adidas en Puma, zijn Voetbalshop.nl & Voetbalshop.be de onbetwiste marktleider in de Benelux. In dit artikel verkennen we de wereld van Voetbalshop.nl, inclusief hun betrokkenheid bij het Nederlands Voetbal Elftal voor het aankomende EK in Duitsland.