GEMEENTE BREDA ALS WERKGEVER

In de negende grootste stad van Nederland, met 188.000 inwoners voelt werken verrassend persoonlijk, omdat elke inspanning, groot of klein, impact heeft op de stad, de organisatie en haar bewoners.

Bij Gemeente Breda draait het om initiatief nemen, persoonlijke ontwikkeling en het laten bloeien van de stad. De warme, betrokken sfeer in de organisatie weerspiegelt het karakter van de stad Breda, waar met passie gewerkt wordt aan maatschappelijke uitdagingen. Ontdek je plek bij Gemeente Breda en stimuleer de groei van zowel de stad als jezelf!

Werken en impact maken in een politieke omgeving

Zet een nieuwe stap in je carrière en stap binnen bij Gemeente Breda. Waar je samenwerkt met 3000 collega’s in een dynamische politieke omgeving. Werken binnen een gemeente van deze omvang betekent van betekenis zijn voor de stad, de organisatie, haar inwoners en ondernemers. Vanuit maatschappelijke betrokkenheid impact maken is voor veel collega’s de reden om voor Gemeente Breda te kiezen. Zo ook de professionals Hélène van der Wulp en Cécille van Unen, die graag hun ervaringen willen delen om toekomstige collega’s te inspireren. Wie weet ben jij de volgende die, na het lezen van dit artikel, nieuwsgierig wordt naar de mogelijkheden bij Gemeente Breda.

Sleutelrol als recruiter voor Hélene
Bij de Gemeente Breda, waar de stad groeit en nieuwe uitdagingen zich aandienen, vervult Hélène van der Wulp een sleutelrol als recruiter. Met haar kenmerkende aanpak, laagdrempelig, benaderbaar en proactief, selecteert zij niet alleen kandidaten, ze creëert ook kansen en mogelijkheden voor mensen die de stad en de organisatie willen versterken.

Groeiende stad betekent meer werk

Nu de stad in omvang en aantal inwoners toeneemt, wordt er meer werk verzet op alle niveaus en terreinen; van openbare ruimte tot sociale zaken en van woningbouw tot en met veiligheid. Ook de gemeentelijke organisatie groeit. Als recruiter is Hélène van der Wulp nauw betrokken bij het vormgeven van alle teams die deze uitdagingen aangaan. Toen een vrouw uit een naburige gemeente aangaf de overstap naar Breda te willen maken, maar er op dat moment geen vacature beschikbaar was, besloot Hélène haar toch persoonlijk te ontmoeten. Deze ontmoeting creëerde een band en opende onverwachte deuren.

HÉLÈNE VAN DER WULP & CÉCILLE VAN UNEN

Van persoonlijke ontmoeting tot succesvolle werving
Hélène nam het initiatief om de kandidaat voor te stellen aan een mogelijke leidinggevende. Er vond een gesprek plaats en het toeval wilde dat er enkele maanden later een passende positie vrijkwam. De continue en proactieve communicatie met kandidaten, zelfs als er geen directe vacatures zijn, is een essentieel kenmerk van het wervingsproces binnen team recruitment. Dit zorgt ervoor dat potentiële kandidaten op de hoogte blijven en ze op het juiste moment, voor een passende functie in beeld komen.

Wat een chatbericht teweeg kan brengen

Het verhaal van deze mevrouw die, na een informeel gesprek, nu een waardevolle bijdrage levert aan de Gemeente Breda, illustreert hoe een persoonlijke ontmoeting deuren kan openen naar nieuwe carrièremogelijkheden. Het gaat niet alleen om het vinden van een baan; het draait om het creëren van kansen en betekenisvolle verbindingen. ‘Van een simpel chatbericht naar een waardevolle collega, zo maak ik impact binnen Gemeente Breda’, zegt Hélène vol trots. ‘En dit is pas het begin. Als onderdeel van het nieuw recruitmentteam hopen ik nog meer het verschil te gaan maken voor onze organisatie en (toekomstige) collega’s’.

Ontdekkingsreis van Cécille als ambtenaar

Een jaar geleden maakte Cécille de sprong vanuit de commerciële sector naar Breda. Ze ging aan de slag als communicatieadviseur. Een keuze waaraan twijfels en vooroordelen over een carrière in de publieke sector voorafgingen. Maar Cécille werd aangetrokken door de inhoud van de functie, het werken voor haar geboortestad en haar verlangen naar meer maatschappelijke betrokkenheid.

Vooroordelen door onwetendheid

Eenmaal binnen de gemeente ontdekte ze al snel dat haar vooroordelen, en die van haar omgeving, niet op waarheid berustten. Eigenlijk had ze geen idee wat er naast het ophalen van je paspoort, binnen de muren van de Gemeente plaatsvond. De verhalen en gezichten van haar collega’s zorgden dat er een wereld vol kansen en verrassingen voor haar open ging.

Samenwerken met enthousiaste professionals

De passie en betrokkenheid van collega’s spat er bij iedereen van af. Zo ook binnen haar eigen team, waar zij het sparren met 30 andere communicatieprofessionals erg waardeert. Ook buiten haar team valt haar op dat iedereen bereid is om te helpen. ‘Wanneer je zelf op de mensen afstapt gaan er zoveel deuren met mooie verhalen open’, zegt een enthousiaste Cécille. Zo probeert ze elke week nieuwe collega’s te leren kennen. Om vervolgens deze verhalen extern te delen zodat mensen een beter beeld krijgen van wat haar collega’s binnen Breda allemaal doen. Zo betekende deze overstap voor Cécille niet alleen een verbreding van haar professionele horizon maar ook een bijdrage aan haar persoonlijke groei.

Jouw impact begint hier

Dit is een uitnodiging om jouw plek te vinden, vrijheid te ervaren en betekenisvolle verbindingen aan te gaan. Jouw rol van betekenis begint hier. Ben jij de volgende, die geïnspireerd door deze verhalen, je toekomst vindt bij Gemeente Breda. We kijken uit naar nieuwe collega’s die samen met ons het verschil willen maken in de stad en voor elkaar.

De Werkspoorkathedraal, gelegen in Utrecht en onderdeel van Hutten Food & Design, is een industrieel erfgoed dat teruggaat tot de vroege 20e eeuw. Het is een iconische locatie die rijk is aan geschiedenis en karakter, en vormt het perfecte decor voor evenementen van elke omvang. Met zijn imposante architectuur, hoge plafonds en ruime indeling biedt de Werkspoorkathedraal een unieke en inspirerende omgeving voor allerlei soorten evenementen, van conferenties en beurzen tot, bedrijfsfeesten en festivals.
In een tijd van toenemende maatschappelijke betrokkenheid en morele ambitie is vrijwilligerswerk essentieel geworden. Een leidend platform hierin is De Nieuwe Gevers, gevestigd in Utrecht. Wat is de missie, impact en rol van De Nieuwe Gevers in het verbinden van professionals met maatschappelijke organisaties en goede doelen?
Voetbalshop.nl overstijgt de typische online voetbalwinkel. Als een dynamisch bedrijf met sterke betrokkenheid bij grote sportevenementen zoals de Champions league & het EK voetbal, en met samenwerkingen met o.a. Nike, Adidas en Puma, zijn Voetbalshop.nl & Voetbalshop.be de onbetwiste marktleider in de Benelux. In dit artikel verkennen we de wereld van Voetbalshop.nl, inclusief hun betrokkenheid bij het Nederlands Voetbal Elftal voor het aankomende EK in Duitsland.